Begin met een Internet Marketing strategie ~ Kies jouw online specialiteit

Ik ben er onderhand wel achter dat je gericht bezig moet zijn wanneer je geld wilt verdienen met internet. Het punt is dat er zoveel verschillende mogelijkheden zijn, dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Mijn missie, geld verdienen via internet, blijft natuurlijk staan, maar ik moet me focussen. Iets wat best moeilijk is omdat er zoveel is.

Ik schrijf natuurlijk nog steeds bij Leerwiki en wil ook vaker bij Todio een artikel afleveren, maar ik ga toch eens goed nadenken over wat ik nog meer kan doen.

Ik vermoed dat het het beste is om me op 1 richting te focussen, een bepaalde ‘straat’  te kiezen en me daar volledig op richten. De afgelopen week had ik zoiets van ‘Ik ga dan veel missen!’Dat valt denk ik wel mee, want als ik kijk naar een hartchirurg dan heeft diegene 1 specialiteit en niet meerdere omdat-hij-anders-wat-mist. Dus waarom zou het anders zijn.

Ik moet dus KIEZEN. Kiezen wat mijn specialiteit wordt om vervolgens een internet marketing plan te maken.

Ik kwam natuurlijk verschillende specialiteiten tegen en heb het hier even onderverdeeld, wellicht hebben jullie er iets aan en voor mezelf is het rijtje natuurlijk ook makkelijk.

Affiliate marketing:  Producten van andere bedrijven of personen promoten. Hier kan iedereen eigenlijk makkelijk mee beginnen. Je hebt geen eigen website nodig, ik heb er ook geen een. Je hebt niet veel geld nodig, heb ik ook niet. Er bestaan verschillende manieren om ze te promoten en dat is een stap die in je internet marketing plan geplaatst kan worden. Maak een strategie voor de specialiteit die jij hebt gekozen.
Netwerk marketing. Ik vind dit persoonlijk altijd erg moeilijk en ben daar niet zo’n kei in, hoewel het wel goed in het straatje van internet marketing staat. Netwerk marketing houdt in dat je lid wordt van een bedrijf en hun producten aan de man brengt of een lidmaatschap aanbiedt. De werkwijze verschilt per bedrijf, het is dan ook even zoeken welk bedrijf het best bij jou past.

Ebay : Met Ebay kan ook geld gemaakt worden en je hoeft hiervoor niet eens zelf je huis af te struinen om spullen te vinden. Nee, je kan namelijk de spullen van andere mensen aanbieden. Ebay heeft verschillende advertentie mogelijkheden om op je site te plaatsen.

Zelf producten maken: In Nederland zijn genoeg sites te vinden van mensen die een blog hebben en ook allemaal leuke spulletjes zelf maken of doorverkopen. Misschien ben jij wel iemand die creatief is en zelf aan de slag kan gaan. Je kan t-shirt, hoeden, kalenders, baby kleding ontwerpen. Echt bijna alles kan, wat denk je van tafelkleden, fotoalbums en ga zo maar door. Je kan natuurlijk ook samen met iemand anders wat beginnen.
.

Maak digitale informatieve producten; Dit klinkt heel vaag en ver van je bed, maar er is vast een onderwerp waar jij veel van weet. Op dat moment is het makkelijk, simpel en lucratief. Het is simpel omdat je het alleen maar hoeft op te schrijven. Oke, alleen maar is wel heel erg makkelijk, want het moet natuurlijk wel op zo’n manier zijn opgebouwd dat iedereen het begrijpt. Misschien denk je wel, ik weet niet hoe ik een boek moet schrijven of ik heb geen onderwerp. Je zal versteld staan welke mogelijkheden er allemaal zijn wanneer je er even bij stil staat. Het kan natuurlijk zo zijn dat niet miljoenen mensen het nodig hebben, maar stel dat het er 25 zijn en die laten het weer aan een ander zien of praten erover, dan groeit het. Denk aan handleidingen, kinderspelletjes, verven, schilderen en ga zo maar door.

Zoekwoord specifiek; Wat ook kan is een website aanmaken die gespecificeerd is tot een specifiek zoekwoord. Hier kan je Google Adsense opzetten, verschillende affiliate producten en eventueel Ebay veilingen. Het gaat er hier om dat er genoeg verkeer komt naar deze website om geld te verdienen.


De lijst is natuurlijk niet heel erg uitgebreid, maar is wel een goed begin. Stel dat je, net als ik, ook net begint en nog niet weet over hoe en wat, dan heb je misschien wel iets aan deze opties.

0 reacties:

Een reactie posten

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More