Blogger: Bij archieven alleen de titel zien

Nog even iets over Blogger en wat ik persoonlijk erg makkelijk vind.
Ik vind het altijd vervelend dat als ik op, een label klik of op een bepaalde maand waar meer dan 1 post is geschreven, ik geen makkelijk overzicht krijg.

Je ziet altijd alle posts die geschreven zijn in zijn volledigheid waardoor je het overzicht mist en iemand die op je site is snel verder gaat.

Meerdere hacks heb ik bekeken, maar sommige zorgde ervoor dat de hele site schots en scheef werd en dat is niet de bedoeling!

Hier dan de uitleg.
O, helaas moet je hier wel naar je template, download deze voordat je verder gaat!

Login bij Blogger en ga naar Ontwerpen\ HTML bewerken {om te downloaden kan hier gekozen voor Download volledige layout} wanneer je je layout al hebt gedownload kan je verder gaan.
Vink Widget-sjablonen uitvouwen aan.

Geef Cntl-F in op te zoeken en zoek naar

<b:include data='post' name='post'/>
 

Verplaats deze hele zin met het volgende;

<!--ARCHIVE-TITLES-STARTS--> <b:if cond='data:blog.homepageUrl != data:blog.url'> <b:if cond='data:blog.pageType != "item"'> <b:if cond='data:blog.pageType != "static_page"'> <li><a expr:href='data:post.url'> <data:post.title/></a></li><br/><br/> <b:else/> <b:include data='post' name='post'/> </b:if> <b:else/> <b:include data='post' name='post'/> </b:if> <b:else/> <b:include data='post' name='post'/> </b:if> <!--ARCHIVE-TITLES-STOPS-->

Dat is alles!

Wanneer je op mijn blog kijkt bij de archieven of je klikt op een maand met meerdere post dan zie je een voorbeeld.
De datum is ook te zien!
(Ik heb het uit staan, zodoende is het bij mij niet te zien)

(Dit is overigens alle een hele oude hack, maar op deze manier is het altijd terug te vinden!)

2 reacties:

Goeie tips heb je! Ik heb een aantal al toegepast (met succes) en blijf je volgen voor meer updates! Je staat op mijn website bij mn favoriete blogs!

Groetjes en fijne avond,
Heleen

Wat leuk om te lezen dat je er wat aan hebt! :)
Ik ga even op jouw blog kijken.

Een reactie posten

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More